۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۵۲

داوودی عنوان کرد:

راز ماندگاری معلمان در ذهن و قلب مردم از خلوص و صفای باطن آنان است

راز ماندگاری معلمان در ذهن و قلب مردم از خلوص و صفای باطن آنان است

رشت - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان بندر انزلی گفت: راز ماندگاری معلمان و استادان در ذهن و قلب مردم از خلوص و صفای باطن آنان نشات می گیرد.

 به گزارش خبرنگار مهر، سعادتمند داوودی عصر امروز در جمع معلمان شهرستان بندر انزلی به نقش معلم در فرهنگ سازی جامعه اشاره کرد و افزود: معلمان شمعی هستند که می سازند و می سوزند تا دیگران از نور و روشنایی آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه معلمان برای موفقیت در کار خود باید دارای ویژگیهای از قبیل علاقه مندی به دانش آموزان، تسلط بر موضوع درس، شناخت تفاوتهای موجود در بین دانش آموزان و روحیه هر یک از آنان، ایجاد رابطه بین جامعه و مدرسه و کسب آگاهی از فنون و مهارتهای آموزش باشند، اظهارداشت: این ویژگیها به معلمان کمک می کند تا به دانش آموزان توجه بیشتری نشان داده و به آنان عشق بورزند.

فرماندار انزلی گفت: چنانچه انسان دوستی و عشق به انسانها محور فعالیتهای آموزشی معلمان نباشد، در اداره کلاس موفق نخواهند بود.

وی افزود: همچنین اگر معلمان از علوم رفتاری و روانشناسی یادگیری آگاهی نداشته باشند نخواهند توانست بدون شناخت تفاوتهای فردی کودکان و خصوصیات هر کدام از دانش آموزان اداره موثر را در کلاس به عهده داشته باشند.

داوودی ادامه داد: خوشبختانه معلمان جامعه دلسوزند و معلمی را به عنوان شغل نمی پندارند بلکه عشق، ذوق و هنر می دانند.

وی همچنین با اعلام اینکه معلمان هنر بهتر زیستن را به کودک یاد می دهند، یادآورشد: معلم باید قدر و منزلت خود را بیشتر بداند زیرا کار و نقش او نقش خداوند، پیامبر و امام است، معلم می تواند با تربیت انسانهای شایسته جامعه انسانی بسازد.

کد خبر 1592098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha